industrie

CE invita industria sa actioneze pentru combaterea schimbarilor climatice

industrieReprezentanti ai industriei si ai sectorului public din 10 state membre ale UE au participat la inceputul acestei saptamani la o misiune pe teren pentru a vizita societati aflate in avangarda eficientei energetice din Danemarca.

Aceasta misiune este primul eveniment dintr-o serie organizata de partile interesate in sprijinul campaniei emblematice „Lumea pe care o vrei” a Comisiei Europene, dedicata actiunilor de combatere a schimbarilor climatice. De la lansarea sa in octombrie anul trecut, peste 150 de parteneri s-au alaturat campaniei, in calitate de parteneri si sustinatori. Pe parcursul urmatoarelor luni, unii dintre acestia vor organiza conferinte, expozitii, evenimente si alte actiuni similare care sa permita schimbul de bune practici si sporirea gradului de informare cu privire la modurile in care intensificarea actiunilor de combatere a schimbarilor climatice poate fi combinata cu avantaje economice si cu imbunatatirea calitatii vietii.

Actiunea, purtand denumirea „Sa ne angajam intr-o productie eficienta din punct de vedere energetic” (Engage in Energy Efficient Production), este organizata de Confederatia industriilor din Danemarca in sprijinul campaniei „Lumea pe care o vrei” a Comisiei Europene, dedicata actiunilor de combatere a schimbarilor climatice, care pune accentul pe solutii asa-numite „fara regrete”, in cazul carora beneficiile economice si actiunile de combatere a schimbarilor climatice merg mana in mana.

Connie-HedegaardAdevarata provocare in lupta impotriva schimbarilor climatice este sa aplicam solutiile pe care le cunoastem deja, cu rapiditatea necesara. Aceasta inseamna ca este esential sa diseminam bunele practici, pentru a evita ca fiecare sa incerce sa inventeze din nou roata – Connie Hedegaard, comisarul pentru politici climatice.

Actiunea include vizite la societati dintr-o varietate de sectoare, de la produse alimentare la componente industriale, demonstrând astfel ca beneficiile economice generate de eficienta energetica reprezinta un potential pentru orice intreprindere.

Un exemplu este Grundfos, una dintre societatile care vor primi participantii si ii vor plimba prin amplasamentul lor de productie. Unul dintre principalii producatori de pompe din lume, Grundfos are o cifra de afaceri anuala de 3 miliarde EUR. Incepând din 2008, societatea si-a redus emisiile legate de productie cu peste 11 %, prin intermediul unor proiecte specifice privind eficienta energetica — corespunzând unui total de peste 14 000 de tone. In aceeasi perioada, cifra de afaceri a crescut cu aproape 20 %. Numai in Danemarca, societatea estimeaza ca economiseste anual 2,5 milioane EUR datorita eficientei energetice.

„Pentru noi, eficienta energetica inseamna o alegere buna pentru afaceri, precum si pentru durabilitate. Prin reducerea consumului de energie si a emisiilor de CO2 ne reducem costurile de productie. Aceasta ne imbunatateste rentabilitatea si competitivitatea. Este pur si simplu o chestiune de bun simt”, a declarat Carsten Bjerg, directorul executiv al Grundfos.

Despre „Lumea pe care o vrei”:

De la lansarea acesteia in octombrie 2012, campania a atras peste 20 000 de adepti in retelele de socializare si peste 150 de parteneri oficiali, inclusiv autoritati publice, organizatii neguvernamentale, universitati si intreprinderi. „Lumea pe care o vrei” are ca scop sa prezinte solutiile rentabile existente in vederea atingerii obiectivului UE de a reduce cu 80-95 % emisiile de gaze cu efect de sera pâna in 2050, precum si sa incurajeze gasirea de noi solutii.

Despre initiativa „Sa ne angajam intr-o productie eficienta din punct de vedere energetic”:

Participantii reprezinta 17 organizatii, de la societati private si asociatii industriale la grupuri de reflectie si organisme guvernamentale. Participantii reprezinta 10 state membre, intre care Germania, Franta, Spania, Polonia, Bulgaria, Lituania, Suedia si Finlanda.

In afara de producatorul de pompe Grundfos, participantii vor vizita societatea Danish Crown din sectorul alimentar si Saint-Gobain ISOVER, care dezvolta si produce solutii inovatoare si durabile in domeniul izolarii.

Pentru mai multe informatii:

Site-ul web al comisarului Connie Hedegaard:
www.ec.europa.eu/commission_2010-2014/hedegaard/index_en.htm

Lumea pe care o vrei — site-ul web al campaniei:
www.world-you-like.europa.eu/en/

Lumea pe care o vrei — pagina de Facebook a campaniei:
www.facebook.com/EUClimateAction

Sursa foto:
www.jltasia.com

Comments are closed.