trafic-bucuresti

Transport public durabil in Bucuresti [2008-2009]

Obiectivul general al proiectului il reprezinta promovarea transportului durabil in Bucuresti ca solutie pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera.

Obiectivele specifice sunt:
1. cresterea gradului de constientizare a populatiei si autoritatilor publice locale cu privire la reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera prin utilizarea transportului public in comun;
2. creşterea gradului de promovare a master planului de transport pentru Bucuresti, din perspectiva promovarii transportului public si incurajarii populatiei sa il foloseasca.

Principalele activitati derulate:
– realizarea unor instrumente de promovare transportului public ca solutie la reducerea efectelor schimbarilor climatice – autocolante, film documentar (ce vor fi distribuite/ promovate chiar in mijloacele de transport in comun);
– organizarea unui curs de manageri de mediu, specializare schimbari climatice si transport, in cadrul caruia vor fi instruiti reprezentanti ai ONG-urilor de protectia mediului nationale, ai sindicatelor transportatorilor din Bucuresti si alte 4 orase si ai autoritatilor publice locale din Bucuresti;
– organizarea unei actiuni de Ziua Mondiala fara masini – 22 septembrie ce va viza promovarea utilizarii transportului public;
– realizarea raportului final al proiectului;
– organizarea unei mese rotunde la nivel national care va contribui la diseminarea rezultatelor proiectului la nivel naţional, oferind posibilitatea replicarii proiectului si in alte localitati;
– realizarea unui sondaj de opinie in randul cetatenilor cu privire la perceptia acestora asupra calitatii transportului in comun in Bucuresti;
– realizarea unui raport cu recomandari pentru implementarea master plan-ului de transport Bucuresti;
– derularea unei campanii de advocacy la nivelul autorităţilor publice locale din Bucureşti pentru promovarea masurilor de imbunatatire a master planului de transport actual;
– modernizarea unui traseu-pilot, pentru o linie de autobuz, prin amplasarea unor harti integrate in statiile de autobuz.

Grupuri tinta: utilizatorii de transport public urban din Bucuresti si autoritatile publice locale.

Partener: Sindicatul Transportatorilor din Bucuresti

Finantator: Uniunea Europeana prin Programul Phare, Componenta 2 – Democratie, protectia mediului, protectia consumatorului, dialog social, aspecte de gen si ocuparea fortei de munca.

Articole conexe:

ZIUA FARA MASINI 22.09.2009
Recomandari pentru implementarea Master Plan-ului de transport Bucuresti
Raport cercetare transport public Bucuresti


 ZIUA FARA MASINI 22.09.2009

Pe 22 septembrie, incepand cu ora 10:00, Fundatia TERRA Mileniul III si Asociatia Bate Saua sa Priceapa Iapa organizeaza masa rotunda „Homo Velocipedus – o specie pe cale de aparitie”. Evenimentul va avea loc la Casa de Cultura a Studentilor – Preoteasa si va fi deschis de o conferinta de presa. Vom folosi acest prilej pentru a prezenta tuturor partilor interesate proiectele la care lucreaza asociatiile BateSaua, Green Revolution, Terra Mileniul III, ASUB, Mai Mult Verde si CNSR in prezent, proiecte care au ca personaje principale bicicleta, transportul public si traficul pietonal.
Masa rotunda are ca tema principala “Imbunatatirea Climatului Oraselor” si va reuni reprezentanti ai autoritatilor locale, ai Agentiei Regionale de Protectia Mediului Bucuresti, ai Regiei de Transport public, ai Directiei de Protectie a Mediului din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti si ai organizatiilor care depun eforturi pentru ca Bucurestiul sa devina un oras care sa le ofere locuitorilor mobilitatea urbana de care au nevoie. Fie ca vorbim despre orientarea spre mijloacele de transport in comun, de mersul cu bicicleta sau pe jos, important este ca locuitorii Bucurestiului sa fie motivati sa-si lase masinile personale acasa mai des si sa aleaga deplasarea cu mijloace de transport alternative.

In cadrul evenimentului vor fi prezentate rezultatele unui sondaj de opinie realizat pe un esantion reprezentativ pentru populatia Bucurestiului si care ofera opinia cetatenilor despre transportul public, precum si masurile pe care acestia le considera importante si urgente pentru imbunatatirea trasnportului public. Acest sondaj a stat la baza unui raport ce contine recomandari pentru implementarea Master Plan-ului de Transport Bucuresti, subiect ce va fi, de asemnea, abordat in cadrul mesei rotunde.

22 septembrie este singura zi celebrata in mii de orase din lume, prin renuntarea treptata la autoturismul personal si utilizarea oricarei modalitati de transport non-poluant; o zi in care cetatenii din toata lumea, in mod organizat, incearca sa foloseasca bicicleta, tricicleta, trotineta, deplasarea pe jos sau in mijloace de transport in comun.

Economia europeana pierde anual aproape 100 miliarde de euro, sau 1% din PIB-ul UE, ca urmare a fenomenului de aglomerare urbana cronica. Poluarea atmosferica si sonora creste de la an la an. Circulatia urbana produce 40% din emisiile de CO2 si 70% din emisiile de alti poluanti generati de transportul rutier. Numarul de accidente rutiere in orase sporeste, de asemenea, in fiecare an: astazi, un accident mortal din trei are loc in zonele urbane, victime cazand, in primul rand, cei mai vulnerabili: pietonii si biciclistii, exact acele categorii care aleg mijloacele de deplasare nepoluante.

Asa ca, macar o zi pe an, speram ca bucurestenii sa-si lase masinile personale acasa si sa ia atitudine in ceea ce priveste reducerea traficului urban si emisiile poluante din sectorul de transport si, pana la urma, sa contribuie la imbunatatirea calitatii vietii.

Pentru mai multe detalii:
Ioana Ciuta, Director executiv TERRA Mileniul III, ioana.ciuta@terraiii.ngo.ro
George Culda, Presedinte Bate Saua Sa Priceapa Iapa, geobatesaua@yahoo.com

 

Tags: No tags

Comments are closed.