van

Limitari de viteza pentru autoutilitarele din UE – mai putine emisii de CO2

vanComisia pentru mediu a Parlamentului european a votat pentru limitarea vitezei autoutilitarelor la 120 km/h. Parlamentarii europeni au votat, de asemenea, pentru reducerea consumului de carburant si pentru introducerea unor limite mai stricte de emisii de CO2, pana in anul 2025, dar au respins fixarea unei limite de emisii mai mici pentru anul 2020.

Limitarea vitezei autoutilitarelor va incuraja producatorii sa utilizeze motoare cu o capacitate mai mica, reducand, in acest fel, consumul mediu de carburant si emisiile cu cel putin 6%. Sondajele efectuate in Germania, Italia, Marea Britanie si Olanda indica un sprijin puternic al publicului in favoarea acesei masuri.

Totuși, europarlamentarii au respins reducerea actualei limite de 147 gCO2/km, propusa pentru anul 2020, care este mult mai putin ambitioasa, in comparatie cu limita propusa pentru autoturisme. Studiile recente au aratat faptul ca decizia initiala pentru limita de 147 gCO2/km a fost luata pe baza unor informatii eronate referitoare la emisiile autoutilitarelor si la costurile reducerii acestora.

Intr-un vot separat, parlamentarii au aprobat procedurile pentru masurarea emisiilor autoutilitarelor, in asa fel incat acestea sa fie similare celor pentru autoturisme, aprobate anterior. Adoptarea noilor proceduri de testare va ajuta la reducerea diferentei existente intre cifrele oficiale de consum – furnizate de catre producatori, in urma testelor – si cele reale, suportate de catre posesorii de autoutilitare in conditii normale de trafic.

Mult mai favorabila a fost limita medie de emisii, de 105-120 g CO2/km, propusa pentru autoutilitarele care vor fi vandute incepand cu anul 2025, decizie care va aduce o reducere semnificativa de carburant si de emisii, pe termen lung.

Potrivit reprezentantilor organizatiei Transport&Environment, din Bruxelles, care militeaza pentru reducerea emisiilor din transportur, “tintele pe termen lung sunt esentiale pentru stimularea inovarii in domeniul eficientei autoutilitarelor si a tehnologiilor ‘curate’, cum ar fi cele pentru autovehiculele electrice. Limita propusa pentru anul 2025 este un pas inainte, dar trebuie sa fie mai ambitioasa. Tehnologiile utilizate pentru fabricarea autoturismelor si autoutilitarelor sunt similare, deci si tintele de emisii ar trebui sa fie asemanatoare.”

Comments are closed.