Prea bun pentru a fi risipit

Fundatia TERRA Mileniul III, impreuna cu fundatia Auchan Pentru Tineri, lanseaza proiectul „Prea bun pentru a fi risipit” ce abordeaza problema risipei alimentare si se adreseaza elevilor cu varsta intre 10 si 18 ani. Proiectul isi propune cresterea constientizarii privind risipa alimentara a elevilor din 6 scoli din Bucuresti, precum si transmiterea acestui mesaj in comunitate. Pe parcursul anului scolar 2016-2017, cei doi parteneri isi propun sa sustina un curs de 4 lectii de „Educatie privind risipa alimentara” in fiecare dintre cele 6 scoli selectate, respectiv Liceul “Dimitrie Bolintineanu”, Scoala Gimnaziala „Petre Ghelmez”, Scoala Gimnaziala Nr. 193, Scoala Gimnaziala Nr. 56, Scoala Gimnaziala Nr. 169 si Scoala Europeana Bucuresti. In total, se urmareste realizarea a peste 30 de ore  de „Educatie privind risipa alimentara” de care vor beneficia aproximativ 300 de elevi. In cadrul acelorasi scoli va fi initiat un concurs de creatie prin care elevii sunt invitati sa conceapa o campanie de promovare a celor „5 pasi impotriva risipei alimentare” prin mijloace artistice (pictura, desen, colaje, video etc). Cei 5 pasi impotriva risipei alimentare promovati in cadrul proiectului sunt: Fa-ti o lista de cumparaturi bine calculata. Gandeste-te bine ce vrei si cat vrei sa cumperi deoarece asta te ajuta sa economisesti si sa ai tot timpul alimente proaspete acasa. Depoziteaza-ti alimentele acasa astfel incat sa nu uiti de ele. Scoate alimentele mai perisabile in fata. Foloseste resturile. Legumele ramase de la o supa pot deveni o salata gustoasa. Congeleaza ce nu vei folosi in ziua urmatoare. Composteaza! Nu uita, resturile alimentare pe care le arunci la gunoi pot deveni ingrasamant pentru alte alimente. Proiectul derulat de Fundatia TERRA Mileniul III si fundatia Auchan pentru Tineri isi propune sa traga un semnal de alarma, in conditiile in care in Romania se arunca anual la gunoi milioane de tone de alimente. Fenomenul este la fel de extins precum in Vestul Europei, dar in Romania traiesc peste 8 milioane de oameni in risc de saracie, iar aproape 5 milioane sunt oficial saraci. Auchan Romania, o companie responsabila Auchan Romania are in portofoliu 33 de hipermarketuri, cu 280.000 m2 suprafata neta de vanzare – al doilea comerciant din tara, cu circa 11.000 de angajati – al cincilea angajator privat din Romania, cu o cifra de afaceri cu taxe de peste 1 miliard de Euro in 2015 si propune celor circa 5 milioane de locuitori din 18 orase in care sunt prezente magazinele Auchan un comert modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse si un concept de discount generalizat, cu toate preturile mici, permanent. Auchan Romania realizeaza o serie de actiuni importante pentru promovarea actiunilor de responsabilitate sociala si integrare a tinerilor, dar si programe pentru protejarea mediului inconjurator care au drept scop gestionarea deseurilor, economisirea resurselor naturale, oferirea la vanzare a unor produse care protejeaza mediul. www.auchan.ro Fundatia TERRA Mileniul III este o organizatie de protectie a mediului care dezvolta proiecte ecologice si de educatie la nivel national si international, in domeniile energiei, transportului si schimbarilor climatice.