fuel-pump

UE este cu un pas mai aproape de autoturismele cu consum redus de carburanti

fuel-pumpFundatia Terra Mileniul III saluta rezultatul votului care va permite fabricarea unor autoturisme mai eficiente din punct de vedere al carburantului, incepand cu anul 2020. Comisia pentru Mediu a Parlamentului European a confirmat propunerea legislativa conform careia autoturismele noi, construite incepand cu anul 2020, ar trebui sa realizeze o economie medie de carburant de 3,9 l/100km[1].

In acelaşi timp, comisia parlamentara a recomandat ca, pana in anul 2025, consumul de carburant al noilor autoturisme sa scada sub 3 l/100km[2]. Conform testelor fabricantilor, consumul mediu actual al noilor autoturisme este de 5,5 l/100km, insa consumul mediu real in conditii trafic este de 6,6 l/100km.

Acest vot contribuie la reducerea consumului de petrol, la reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera şi la crearea unor noi locuri de munca, cu inalta calificare. Standardele de emisii pentru autovehicule arata ca legislatia in domeniul mediului este buna nu doar pentru planeta noastra, ci creeaza şi beneficii economice şi sociale semnificative. Fixarea unei limite de emisii pentru autoturisme, pentru anul 2025, reprezinta un real progres insa, pentru a stimula tranzitia catre fabricarea unor autoturisme cu zero emisii, ar fi nevoie de o limita de consum de 2,5 l/100km –  Greg Archer, manager de programe pentru autovehicule cu emisii scazute de carbon, in cadrul organizatiei Transport&Environment.

Parlamentul european a votat, de asemenea, in favoarea amendarii modului in care se realizeaza testele oficiale ale autoturismelor, cu scopul reducerii diferentelor care exista intre cifrele de consum comunicate de producatori şi cele obtinute de catre proprietarii autoturismelor, in conditii reale de trafic. Suplimentar, membrii comisiei parlamentare au votat pentru reducerea flexibilitatilor la care pot apela constructorii de autoturisme, flexibilitati care ar slabi tinta pentru anul 2020[3] si ar incetini ritmul de reducere a consumului de carburant.

Cu cat emisiile de CO2 ale unui autovehicul sunt mai mici, cu atat acesta este mai eficient. Daca flexibilitatile vor fi eliminate din legislatie, in anul 2020, detinatorul unui autoturism va face o economie medie la carburant (la actualul pret) de 647 euro/an, in comparatie cu ceea ce cheltuieşte acum[4]. Pretul mai mare al autoturismului – determinat de includerea tehnologiilor de reducere a consumului – va fi amortizat in aproximativ doi ani.

Statele membre ar trebui sa urmeze directia indicata de Comitetul de Mediu al Parlamentului European, pentru a ne asigura ca cetatenii europeni vor beneficia de avantajele pe care le ni le-ar aduce aceasta legislatie.

Aflati care sunt pierderile de combustibili la nivelul statelor din Uniunea Europeana intr-o animatie realizata de T&E:

Foto: www.sarah-bird.com

1) Aceasta reducere medie insemnă o limita a emisiilor de 95 gCO2/km
2) 68-78 gCO2/km
3) Parlamentarii europeni au votat pentru limitarea aşa-numitelor ”super-credite”, care acorda constructorilor de autovehicule electrice cote generoase de emisii – care pot fi transferate catre autoturismele clasice – si pentru respingerea acumulării ”super-creditelor”, care ar fi slabit si mai mult propunerea Comisiei.
4) Video ”Stop the Oil Waste

Tags: No tags

Comments are closed.