poluare

Un acord slab in privinta emisiilor provenite de la masini este mai bun decat nimic

poluareStatele membre au acceptat o propunere ce slabeste legislatia propusa initial pentru limitarea pana in 2020 a dioxidului de carbon produs de autovehicule. In urma lobby-ului puternic al industriei producatoare de masini din Germania, tinta pentru anul 2020 de 95 de grame de CO2/km a fost practic slabita crescand cantitatea admisa cu 5 grame. Reprezentantii T&E spun ca acest fapt va insemna, in termeni financiari, o crestere cu 775 Euro a cheltuielilor de combustibil, pentru durata medie de viata a unei masini.

Tinta fixata pentru anul 2020 in cadrul legislatiei de reducere a emisiilor de CO2 provenite de la automobile a fost stabilita in anul 2008, insa modul in care ea va fi atinsa nu a fost reglementat pana in luna iunie a acestui an. Totusi, inainte de ratificarea acordului, guvernul German a insista ca acesta sa fie renegociat. Reprezentantii T&E au caracterizat lobby-ul industriei germane ca „un abuz al procesului legislativ al UE pentru a proteja producatorii germani de masini de lux”.

In plus, Germania a solicitat ca tinta de 95 grame sa nu fie aplicata mai devreme de 2024, dar in urma  „trialogului” dintre membrii Parlamentului European, guvernele statelor membre si oficialii Comisiei Europene s-a ajuns la un acord in urma caruia doar 95% din masinile noi, in loc de toate, vor fi obligate sa respecte tinta de 95 grame/km pana in 2020.

Concesii pentru industrie in detrimentul economiei verzi

„Este revoltator faptul ca statele UE, influentate de guvernul Merkel, favorizeaza interesele industriei masinilor de lux din Germania in detrimentul mediului, joburilor si economiei verzi. Dar este o victorie slaba pentru Germania. Costul politic al acestei masuri este urias, iar cetatenii europeni se vor intreba dupa asta daca producatorii germani de masini sunt lideri in tehnologie, asa cum pretind”, a declarat Greg Archer, coordonator de program in cadrul T&E.

El a mentionat ca aceasta concesie facuta Germaniei va insemna circa 50 de milioane de tone de emsiii de CO2 in plus fata de situatia in care ar fi fost aprobate reglementarile in forma initiala. Pe de alta parte, asta inseamna ca UE va fi nevoita sa importe combustibili in valoare de 25 de miliarde de euro, de care nu ar fi avut nevoie in situatia mentinerii tintei de emisii.

 

Comments are closed.