foto: Renault

T&E: Vanzarile de masini electrice s-au dublat in 2013

foto: Renault

foto: Renault

Vanzarile de vehicule electrice s-au dublat in fiecare an in Europa, de cand acestea au fost comercializate pentru prima data, in 2010, arata un raport al Fundatiei Europene pentru Transport si Mediu ( T & E). Raportul citeaza datele provizorii ale Agentiei Europene de Mediu ce arata ca in 2013 au fost vandute aproape 50 000 de masini electrice, reprezentand aproximativ 0,4% din totalul vanzarilor de automobile in UE.

Primele trei cel mai bine vandute modele in 2013 au fost nou-intratele pe piata Renault Zoe, Mitsubishi Outlander si Volvo V60 Plug-in. In schimb, vanzarile modelelor mai populare in 2012 (Opel Ampera si Peugeot Citroen iOn / C-zero), au scazut in mod semnificativ.

„Vehiculele electrice pot juca un rol important in trecerea la o mobilitate durabila, iar cresterea vanzarilor din acest domeniu este motivata de nevoia producatorilor de automobile de a inova pentru a satisface reglementarile in materie de CO2 din Uniunea Europeana”, a declarat Greg Archer de la Transport & Environment.

Grafic T & E

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Raportul subliniaza importanta stabilirii de  noi standarde privind emisiile auto pentru 2025 si 2030. Astfel va exista siguranta ca investitiile in tehnologii cu emisii reduse de carbon vor fi mentinute la acelasi nivel. In raport se avertizeaza ca propunerile producatorilor auto germani de a include transportul in schema de comercializare a certificatelor de emisii (ETS) ar conduce la emisii mai mari, la mai multe importuri de petrol si mai putina inovatie in domeniul tehnologiilor cu emisii reduse de carbon, deoarece ETS nu ar necesita reduceri ale emisiilor in sectorul transporturilor.

Raportul arata ca vanzarile de masini electrice din Europa reprezinta aproximativ un sfert din vanzarile globale. Vanzarile din California sunt cele mai ridicate din lume, datorita unei cerinte obligatorii, ce prevede ca producatorii de automobile sa furnizeze un volum mic de vehicule electrice pe piata. T & E sustine ca o politica similara ar fi benefica si in UE, in locul vanzarilor prin sistemul defectuos de „supercredite” care reduce pur si simplu nevoia constructorilor de automobile de a imbunatati eficienta vehiculelor conventionale.

Masinile sunt responsabile pentru 15% din emisiile totale de  CO2 din Europa si sunt cea mai mare sursa de emisii din sectorul transporturilor. Reglementarile obligatorii ale UE cu privire la emisiile de carbon cer producatorilor de automobile sa limiteze emisiile pe masina la un maxim de 130 de g de CO2/km,  pana in 2015, si 95 g de CO2/km pana in 2021.

 

Comments are closed.